NAAR BOVEN |
De laatste 5 aanvullingen |
De bestuursleden van de | |
| |
Postadres van de VvE De Bogen: VvE de Bogen p/a Bazuindreef 57 3845 GA Harderwijk | |
| |
| |
|
| |||||
De laatste tijd las ik veel over VvE’s waarin het hommeles is en over externe beheerders die slecht communiceren en geen waar voor hun geld leveren. We kunnen ons gelukkig prijzen dat zulke misère ons gespaard is gebleven en dat er in de VvE De Bogen veel werk wordt verzet door veel vrijwilligers. En dat dit bijna altijd in goede harmonie gedaan wordt. Natuurlijk zijn er weleens verschillen van mening, maar dat lossen we op door met elkaar te praten. Ik wil alle leden van de VvE daarvoor bedanken. Als bestuur zijn we blij met positief kritische vragen waar we van kunnen leren. De afgelopen tijd hebben we een paar besluiten genomen, waarvan een deel ook op de Algemene Ledenvergadering is besproken en besloten. Ik haal er een paar naar voren. Tot voor kort hadden we bankrekeningen bij vijf verschillende banken. Een belangrijke
reden daarvoor was de hoogte van de depositogarantie die elke Nederlandse bank geeft,
€100.000,00 per rekening. Het bestuur heeft daarom besloten de spaarrekeningen bij ASN, ING en Triodos op te
heffen evenals de betaalrekening bij ING. De VvE blijft bankieren bij ABN/AMRO, met
een betaal- Een ander opvallende actie die veel leden van de VvE hebben gezien was die over het
verbeteren van de brandveiligheid. Alle bewoners werden opgeroepen om brandbare spullen
in de algemene ruimtes van De Bogen te verwijderen en de doorgangen vrij te houden.
Deze keer een extra vermelding over het werk van onze tuincommissie. Velen hebben gezien dat er veel bloeiende planten waren en dat er een tuinhuisje is aangeschaft om het tuingereedschap in op te bergen. Een klein deel van het tuinonderhoud is nog uitbesteed, terwijl het reguliere onderhoud door onze commissie wordt gedaan. Het tuinhuisje staat naast de ingang bij de Kindergarden. Ook de afgelopen tijd hebben we weer een aantal nieuwe bewoners welkom mogen heten. Ik hoop dat u zich snel thuis zult voelen. Onze actieve commissies (zie elders) kunnen altijd nieuwe leden gebruiken. Hopelijk kunt u daar na verloop van tijd ook aan bijdragen. Leen Hordijk, voorzitter VvE De Bogen | |||||
Als u een appartement koopt, bent u automatisch lid van de Vereniging van Eigenaren (VvE). De VvE is verantwoordelijk voor het onderhoud van het hele gebouw. De VvE regelt ook uw rechten en plichten. Actieve VvE Een actieve VvE heeft een bestuur. Dit kunnen meerdere eigenaren van een appartement zijn. Er kan ook een externe bestuurder ingeschakeld worden, bijvoorbeeld een administratiekantoor. Wettelijk is de VvE verplicht tenminste 1 maal per jaar een vergadering te beleggen en dan verantwoording af te leggen over b.v. het financiële beheer. De VvE moet ingeschreven zijn in het Handelsregister. Gezamenlijk onderhoud door VvE Een actieve VvE zorgt voor het beheer en onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het appartementencomplex. Bijvoorbeeld ook de gevel of het dak. Alle eigenaren maken maandelijks geld over aan de VvE voor klein onderhoud en de gezamenlijke kosten. Ook is er een reservefonds. In dit fonds sparen de eigenaren voor groot onderhoud en verduurzaming. Vanaf 1 januari 2018 moet elke VvE een verplichte minimale reservering per jaar doen
voor het onderhoud van het gebouw. De VvE heeft een opstal- De VvE regelt de rechten en plichten van de eigenaar. Vanaf 1 januari 2018 moet elke VvE een verplichte minimale reservering per jaar doen voor het onderhoud van het gebouw. VvE regelt rechten en plichten van de eigenaar Woont u in een gebouw met meer eigenaren? Dan is het gebouw gesplitst. De appartementen staan dan los van elkaar ingeschreven bij het Kadaster. Al uw rechten en plichten als eigenaar van het appartement staan in:
In deze documenten staat bijvoorbeeld
Voordat u een appartement koopt, kunt u deze documenten inzien. Dit kan bij de verkoper of bij het Kadaster. |
DE VERENIGING |