NAAR BOVEN

▲▲▲▲

▲▲▲▲

De laatste 5 aanvullingen

Bewoners die zijn overleden

Wijkagent en BOA

Komende werkzaamheden

Het laatste nieuws

MFC De Bogen

Activiteiten voor het nieuwe jaar

“DE BOGEN” dag! - Zaterdagmiddag 10 juni

Paasversiering 2023

Helpt u ons!

Kleedjesmarkt op het triasplein 2022


ACTIVITEITEN VOOR HET NIEUWE JAAR

Weliswaar onder voorbehoud hebben wij de navolgende activiteiten voor u in petto:

12-01-23  Nieuwjaarsreceptie bij Alleman

18-03-23  Schoonmaakdag rondom De Bogen

10-06-23  “De Bogendag” in onze binnentuin

16-09-23  World Cleanup Day 2023 rondom De Bogen

23-09-23  Burendag bewoners De Bogen bij Alleman


Daarnaast zullen de 4 ingangen van ons complex tijdens de Paas- en Kerstdagen versierd worden door de activiteitencommissie.

“DE BOGEN” DAG!

Onze Binnentuin wordt een Middeleeuws Dorpsplein.

De Levende Historie Harderwijk is een vereniging waarvan onze leden de geschiedenis laten herleven voor het publiek. Zij tonen het dagelijks leven in de Middeleeuwen óf in het begin van de vorige eeuw. Naast dit tijdperk is de vereniging ook actief in het uitbeelden van het leven rondom einde 20e eeuw (wij spreken hier zelf over de Victoriaanse periode). Aan het einde van elk jaar zijn de verschillende Dickens-evenementen ook graag bezochte locaties.

 ... Lees verder   ... Kijk hier voor de foto’s

PAASVERSIERING

Wij hebben de 4 entreehallen van ons complex in de Paassferen gebracht met door ons zelf meegebrachte en/of gemaakte Paasspullen. (zie foto)


Bij binnenkomst is het in ieder geval een fleurig geheel geworden. Tijdens het versieren hebben wij al van diverse bewoners complimenten gekregen.

Wij hopen dat u deze activiteit kunt waarderen.


Heeft u nog Paasspullen die u niet (meer) gebruikt, denk dan aan onze commissie. Wellicht kunnen wij de entrees volgend jaar nog mooier maken.

U kunt uw spullen inleveren bij de huismeester.

Zij zorgt er dan voor dat de spullen wij ons terecht komen. Kijk hier voor de foto’s (0423)

Wij wensen u een Vrolijk Pasen

De activiteitencommissie

HELPT U ONS!

De activiteitencommissie wil voor 2023 weer allerlei activiteiten voor u en andere bewoners organiseren. Daar is geld voor nodig; voor aankoop van de benodigde spullen voor een evenement/ activiteit of het huren van een zaal/ locatie.


Sponsoren staan in deze moeilijke tijden niet op ons te wachten. Wellicht heeft u goede contacten met ondernemers die ons willen en kunnen ondersteunen door middel van sponsoring. Wij horen dit graag van u als u ons hierbij kunt helpen. Mogelijk kunnen wij deze potentiële sponsor dan samen benaderen.


Het kan ook anders

U kunt ons bijvoorbeeld ondersteunen met het doneren van diverse spullen. Te denken valt aan paas- en/ of kerstartikelen zodat wij de hallen met verschillende thema’s per jaar kunnen inrichten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kalebassen die wij gedoneerd hebben gekregen. Hoe gezellig zijn de kale hallen toch weer aangekleed.


Maar het kan nog anders!

Vindt u het leuk om een cake te bakken, dan zijn wij er ook mee geholpen. Wij hoeven dan tijdens onze activiteit geen koekjes of cake te kopen. Alles helpt.


Zo kan het ook zijn dat u nog veel knutselspullen in uw kast heeft liggen die u al lang niet meer gebruikt. Wij zouden dit kunnen gebruiken tijdens een van onze workshops, zodat de kosten voor deelname zo laag mogelijk gehouden kunnen worden.


Wellicht heeft u nog meer bruikbare spullen in huis liggen waar wij nog niet aan hebben gedacht. De activiteitencommissie heeft voor 2023 veel ideeën, maar deze moeten wel financieel uitvoerbaar zijn. Heeft u nog goede ideeën, laat het ons gerust weten via het aanspreekpunt. (1222)

KLEEDJESMARKT OP HET TRIASPLEIN 2022

Op zaterdag 3 september werd er een Triasrun en een kleedjesmarkt gehouden. De activiteitencommissie wilde graag aan de kleedjesmarkt deelnemen, maar er was een (groot) probleem.


Wij hadden geen spullen. Gelukkig heeft u als bewoner, na een oproep op de mededelingenborden, ons geholpen. Op woensdagavond 31 augustus heeft u ons overvallen met heel veel mooie en verkoopbare spullen.


Op zaterdagmorgen stonden wij al vroeg in de rij om een nummertje te trekken voor onze standplaats. Wat een geluk. Wij stonden voor één van onze ingangen van De Bogen met een standplaats van 2 x 2 meter.

Alle spullen konden we niet in één keer plaatsen. In de loop van de dag hebben wij dus gedoseerd onze spullen kunnen verkopen en tussentijds onze kraam kunnen aanvullen.


Het weer werkte mee. Onze kraam kreeg veel bezoekers en gelukkig hebben wij aardig wat van onze spullen verkocht. Het opgehaalde bedrag zullen wij inzetten voor nog te organiseren activiteiten. De spullen die niet verkocht zijn, zijn maandagmorgen naar ‘Het Goed’ gebracht. Ook zij zijn u dankbaar. Zo ziet u, met het inleveren van goederen die u niet meer gebruikt steunt u twee goede doelen.


Nogmaals: Het was een mooie, leuke en gezellige dag; we hebben veel van onze bewoners mogen begroeten. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.


Volgend jaar gaan wij voor twee aaneengesloten plekken. Wij hopen dat u ons dan weer van verkoopbare spullen kunt voorzien. Dus heeft u spullen over, bewaar deze dan voor ons. Mocht het bewaren voor u een probleem zijn (bijv. verhuizing), neem dan contact op met ons aanspreekpunt.
Wij zullen voor een oplossing zorgen. Nogmaals bedankt en wij hopen u volgende keer weer op de kleedjesmarkt te mogen begroeten.

De vrijwilligers van deze
activiteitencommissie
kunt u
hier zien


Uw aanspreekpunt is Marga Mahu
E:
Marga.Mahu@gmail.com




ACTIVITEITEN
COMMISSIE